ניו יורק למתקדמים

חיים, אמנות ואוכל בעיר שלעולם לא מפסיקה

מדריך ניו יורק: טיול יום לאחוזת סטון בארנס

| 1 Comment

סטון בארנס במדינת ניו יורקבסוף השבוע שעבר החלטנו לנצל את מזג האוויר הסתווי לטיול מחוץ לעיר לכיוון מדינת ניו יורק. החלטנו על נסיעה לאחוזת סטון בארנס, שהיא גם חווה אורגנית ומקום לטיולים ברגל במעלה מדינת ניו יורק. מתחנת הרכבת של גרנד סנטרל במנהטן לקחנו רכבת לאורך צידו המזרחי של נהר ההדסון לעיירה החמודה Tarrytown.

הרכבות נוסעות בסופי שבוע כל חצי שעה והנסיעה ארכה כארבעים דקות בלבד. כשהגענו לקחנו מונית, חמש דקות והגענו למחוז חפצנו. במקום מגדלים ירקות ופירות אורגניים, תרנגולות, תרנגולי הודו, כבשים, פרות, וחזירים – הכל באופן אורגני, תוך מודעות גבוהה לאיכות הסביבה.

סטון בארנס במדינת ניו יורקהחיות במקום הן החיות המטופחות והאטרקטיביות ביותר שראיתי אי פעם. הנוצות והפרווה שלהן מבריקות, מלאות ונקיות. הן מסתובבות בשטח (לא בכלובים): החזירים נמצאים בחורשה ואוכלים בלוטים, התרנגולות והכבשים רועים במדשאות הטבעיות הנרחבות שבשטחי האחוזה.

סטון בארנס במדינת ניו יורק

סטון בארנס במדינת ניו יורקלולה התלהבה מהתרנגולות, וניהלה אתן שיחה ארוכה. כשאמרתי לה שמאוחר יותר נקנה ביצים שנאספו באותו הבוקר מהתרנגולות הללו, היא רצה לעגלה והביאה את ארנק הכסף שלי, מוכנה ומזומנה לקנות ישירות מהמקור. מאוחר יותר אכלנו בקפה המעולה במקום, בו נמכרים קפה טרי אורגני, מאפים טריים נהדרים מעשה בית, סנדויצי’ים וסלטים מתוצרת השדות שבמקום, ואפילו תותים קטנטנים ומתוקים במיוחד, שלקחנו חזרה לניו יורק וזללנו באותו הערב.

סטון בארנס במדינת ניו יורקלאחר הביקור בחווה המרשימה הזו, המשכנו בשבילים והגענו לאגם שהוא חלק משמורת הטבע במקום. אפשר להקיף את האגם ולחזור דרך החורשה שבה רועים החזירים. ראינו עוד פרות, סוסים וחמור מקסים (שהתעלם מהקריאות שלנו ומנסיונותינו להאכילו בתפוח שהבאנו מהבית). לסיום, קנינו בשוק החקלאי המתקיים במקום ירקות וביצים מתוצרת החווה. חזרנו הביתה ברכבת בדיוק בזמן להכין ארוחת ערב. הביצים, שבאמת נאספו באותו הבוקר ומעולם לא בילו בקירור, היו הטעימות ביותר שאכלתי.

סטון בארנס במדינת ניו יורקמרכז סטון בארנס לאוכל וחקלאות פתוח לציבור בימי רביעי עד ראשון מעשר בבוקר עד חמש אחה”צ. אפשר להגיע למקום ברכבת מגרנד סנטרל במנהטן לטריטאון שבמדינת ניו יורק, הנסיעה אורכת כארבעים דקות בלבד. פרטים ולוח זמנים אפשר למצוא כאן. הכרטיסים עולים $11 למבוגר לכל כיוון. מתחנת הרכבת אפשר לקחת מונית (בערך $6 לאדם). מפה והוראות נהיגה אפשר למצוא כאן.

מלבד הטיול במקום והצפייה בחיות ובגידולים החקלאיים, מתנהלים במקום שיעורים והרצאות בנושאי חקלאות ובישול אורגניים. אפשר גם לבוא מוקדם ולאסוף ביצים, לקטוף תוצרת חקלאית ולהשתתף בפעילויות שונות. פרטים על הארועים בחווה נמצאים כאן.

בימי שבת וראשון בין השעות 1-4 אחה”צ יש שוק חקלאי בו אפשר לקנות מוצרים שגודלו במקום. כדאי להגיע מוקדם בבוקר ולקנות מיד, כי ההיצע נגמר מהר.

בית הקפה מציע מבחר מאכלים קלים ושתייה. בנוסף, יש במקום גם מסעדה יוקרתית הנקראת Blue Hills. התפריט בה מבוסס כולו על מוצרים שגדלים בחווה, ומציע ארוחות טעימות המשתנות בהתאם לעונות. פרטים על התפריט ניתן למצוא כאן ולהזמין מקום אפשר בטלפון 914.366.9600.

אגב, למסעדה יש גם סניף בשכונה שלנו במנהטן, בו בילו ואכלו הנשיא אובמה ואשתו בערב הציבורי הראשון שלהם בעיר ניו יורק לאחר שנבחרו לנשיאות (ולפני שראו הצגה בברודווי). פרטים על מסעדת בלו היל בוילג’, ליד וושינגטון סקוור ניתן למצוא כאן.