ניו יורק למתקדמים

חיים, אמנות ואוכל בעיר שלעולם לא מפסיקה

בסוף הקיץ אטרקציות בניו יורק, סוף שבוע מלא פעילויות

| 0 comments

אטרקציות בניו יורק: חג העבודה נחגג כאן בארה”ב בכל שנה ביום ב’ הראשון של חודש ספטמבר, ומסמל את סוף הקיץ. רוב תושבי העיר נוטשים את ניו יורק ונוסעים לחוף, להרים, לביקור משפחה – העיקר שיהיו מחוץ לכרך הסואן כדי להרגיש שהקיץ נוצל עד הטיפה האחרונה. אנחנו החלטנו להשאר ולהנות מעירנו בפרטיות, וממבחר הפעילויות (המרשים, כרגיל) אטרקציות בניו יורק שרק עיר נפלאה כשלנו יכולה להציע.

פתחנו בשבת בנסיעה קצרה ברכבל מעל האיסט ריבר ל- Roosevelt Island. הנסיעה אורכת כארבע דקות בלבד אולם הנוף ממרומי הרכבל יפהפה.  רוזבלט איילנד, הממוקם בין מנהטן לקווינס בצפון מזרחה של העיר, שימש החל מהמאה ה-19 כמקום אליו הושלכו כל דחויי החברה: הוא שיכן בית משוגעים, קרנטינה לחולי מגפות, ובית סוהר, בו ביקר ועליו כתב  צ’ארלס דיקנס. אסירים מפורסמים כללו את האנרכיסטית אמה גולדמן (ששוחררה לאחר שבעה חודשים בשל התנהגות טובה), השחקנית מיי ווסט שבילתה במאסר מספר ימים לאחר שכיכבה במחזה שכתבה שנקרא, בפשטות, “סקס”, וזמרת הג’ז בילי הולידיי שישבה כשהואשמה ביצאנות. בית הסוהר נסגר בשנות השלושים ובמקום הוקמו בתי חולים ומשכנים סיעודיים, וכן בנייני דירות רגילים. השחקנית שרה ג’סיקה פארקר התגוררה כאן תקופה קצרה לפני שעברה לשכונה שלנו.
2144671-Cable-car-to-Roosevelt-Island-2
מעבר למסע הגילויים והנסיעה ברכבל,  הגענו לאי כדי לחזות בקונצרט חוצות שבו הופיעו במקרה שני מוסיקאים אותם אני מכירה אישית ואוהבת: סינטיה הופקינס ולהקתה Gloria Deluxe ואיתן ליפטון ולהקתו The Ethan Lipton Band. רקדנו על הדשא וצפינו בקו הרקיע של מנהטן, ביום שלא יכול היה להיות יותר נעים ורגוע.

233414681_e5417e8ebe

למחרת, התחלנו את היום בסנטרל פארק בהצגה מהלכת של תאטרון טיבטי, שתארה את חייו של הדאלי לאמה. השחקנים הובילו אותנו בשבילי הפארק, ועצרו בנקודות שונות כדי לאפשר לנו לשבת על הדשא ולחזות בפרקים מחייו המרתקים של המנהיג הרוחני החשוב. המופע שילב מסכות ומוסיקה חייה. מלא קסם.

bp_3332

bp_3343
לאחר ההצגה, עברנו לצידו המזרחי של הפארק. אנחנו מבלות הרבה במקום מאז שלולה נולדה וכמובן גם לפני כן, ולמרות זאת יש עדיין מגוון אזורים ופעילויות שלא חווינו. הפעם החלטנו לקחת סיור בגונדולה באגם. הגונדולייר שר לנו סרנדות באיטלקית, המציא שירים על לולה ועלי, וסיפר לנו על שתי הבנות שלו.

הבוקר התחלנו את היום בסיור חינוכי-משפחתי. דני ג’ייקובס הוא קרוב משפחה אהוב המתנדב, כמו שעשה גם אביו לפניו, לעבודה במוזיאון לתולדות הטבע שבמנהטן. הוא מדריך סיורים בתערוכות השונות במוזיאון, ונוהג להזמין אותנו באופן קבוע לתצוגות שהוא חושב שיהיו מעניינות. תמיד נחמד לפגוש אותו לסיור מרתק המלווה בפרטים מיוחדים על עולם הטבע. הפעם היתה זו תערוכה על צפרדעים.

כדי להרגיש עוד קצת קיץ, הלכנו אחר הצהריים לפארק המים שעל נהר ההדסון בווסט וילג’, השכונה שלנו במנהטן. לולה שחקה בחול, מילאה בלונים במים, והשתעשעה במתקני המים השונים – ואני וחברי דיברנו על סרטים וספרים. האוויר היה צלול ונעים, ואפשר כבר היה להרגיש את הסתיו באוויר.

הרכבל לרוזבלט איילנד עולה $2 ואורך ארבע דקות לכל כיוון. הוא נמצא בפינת השדרה השנייה ורחוב 59. באי עצמו אפשר לתפוס מיניבוס לנסיעה ברחבי האי תמורת 25 סנט. פרטים נוספים אפשר למצוא כאן.

שירים ותיאורים ממופעה האחרון של להקת Gloria Deluxe נמצאים כאן, ושיר של- Ethan Lipton Band כאן.

ההצגה The Buddha Prince המספרת על חייו של הדאלי לאמה היא בחינם, ומטיילת ברחבי ארצות הברית. פרטים על מופעים עתידיים כאן.

שייט על גונדולה בסנטרל פארק עולה $30 לחצי שעה לגונדולה, עד שישה אנשים. רצוי להזמין מקומות מראש בטלפון 212.517.2233. השיט מתחיל ממסעדת ה-Boat House ליד רחוב 75 בצד המזרחי של סנטרל פארק. פרטים נוספים אפשר למצוא כאן.

תערוכת הצפרדעים במוזיאון לתולדות הטבע נמשכת עד ה-3.1.2010. המוזיאון נמצא בפינת הרחובות 79 וסנטרל פארק ווסט והוא פתוח בכל יום בין השעות 10:00-5:45. מחיר הכניסה המוצע למוזיאון הוא $16 למבוגר, $9 לילד. פרטים נוספים על התערוכה כאן.

גינת המים על Pier 51 נמצאת על ה-West Side Highway פינת רחוב 12. הגינה פתוחה כל השנה, אולם המים סגורים בחורף. יש ליד הגינה שירותים ציבוריים וקיוסק. פרטים נוספים: כאן.